you won't be strung out, cold, shaking to your bones wishing you were anywhere else but right here


Jag kan inte inte lyssna på den här låten. Jag älskade robyn och hennes Do you really want me när jag gick i typ tvåan. Jag klippte mitt blonda hår kort och man kunde tro att jag var hennes lillasyster. Men den perioden seglades förbi lika fort som Spice Girls eran och robin blev lika pinsam som backstreet boys är nu, ungefär. Men nu har jag insett storheten med Robyn igen, hon är ju cool! Hon försvinner då och då men när hon kommer tillbaka gör hon det stort. Är inte det coolt, såsäg?

/S

main reason why i love the world wide web


Familjen Ourrad, dvs syster + husband + baby Go, åkte till thai igår och där ska de bo i fyra år. Minst. Gosh det kommer bli tomt utan er. Men hey, vi ses i juni! Lär Naima att säga moster och skicka lite billiga filmer hit till kalla norden. Jinka, updatera din blogg ofta och sen så ses vi på skype! (I <3 internet)

thermos från crayola


Okay, jag måste bara skryta om min thermos som jag köpte idag. Den ser ut som en stor krita och håller drycker varma i fyra timmar. Helt fantastiskt! Från självaste urbanoutfitters.

(och så modebloggs-töntig jag lät, oops)

it's hard to live in the city

B - hej, vilka skor ska du ha på dig idag?
S - äuhm.. svarta, platta?
B - ookej.. hmm..
S - vadådå?
B - jag måste bestämma vad för skor jag ska ha på mig idag.
S - (tyst)
B - (tyst)
S - (tyst)
B- VADÅ? JAG ÄR INTE ALLS FÅFÄNG?!

Såhär kan det se ut om jag och bine ska in till stan en solig höstdag!

a sunday in black and white


Jag tänkte plugga, men sen insåg jag att jag hade höstlov.

4 am and im awake in my bed

YOU CAN SLEEP WHEN YOURE DEAD!

it's a new dawn, a new day, a new life for me and Im feeling good


Det där med musiksmak. Jag lyssnar mycket på indiepop, emo,  rock, punk, soul, jazz., hårdrock, alternative, blues. och lite till. Min musiksmak är så galet varierad att jag inte direkt kan säga "det här lyssnar jag på" det är så mycket, så utspritt i så många kategorier. Så mycket jag tycker om att jag inte skulle kunna välja bara en genre. Den här låten över, Nina Simone  med Feeling Good, hade jag spelandes i mitt rum, min pappa kom in och ville veta varför jag ens hade den på datorn. Nu tycker han att jag är galet cool som lyssnar på samma musik som hans generation lyssnade på. Det är bra, jag tycker också att jag är cool.

/s

Oh you can say baby, baby can I hold you tonight?

kay, bloggen har fått en ny utsida. kay, inte så otroligt nytt och spännande egentligen, men vi kan säga att det är en förnyelse iallafall. genious. amazing. yeah...

i just cant get enough


Så jag somnade sent, eller rätt tidigt om man vill, och vaknade sent. Oops. Men nu är det officiellt höstlov för min del. Idag har jag ätit clementiner, tittat på weeds och spelat super mario. Just nu lyssnar jag på nouvelle vauge och funderar på hur jag ska förändra min blogdesign.
Lyssna på Nouvelle Vauge.

Jag ska spela lite mer super mario nu. / s

nörden inom mig

J - fjant
S - du kan vara fjant
J - jaså? jag sitter iallafall inte och spelar super mario mitt i natten
S - ehehehehehe..
J - (tyst)
S - (tyst)
J - ska inte du sova?
S - jag är på bana fyra och har 98 liv, vad tror du?

fallen leaves?


 
/ S

dödslinjen

Idag är det dödslinje för samarbetet som höll mig upp inatt, samarbetet jag håller på med just nu.
Imorgon är det dödslinje för journalistiska analys arbetet, det arbetet ska jag göra efteråt.
Sen är det så gott som höstlov mina vänner!

let's loose control


Sofy, Niklas, Tessi et Moi.

Uj vilken go dag i skolan. Eller egentligen, tekniskt sätt så har det här varit en otroligt dålig dag i skolan. Jag somnade alldeles för sent för att jag höll på med ett riktigt dumt arbete, vilket i sin tur gjorde att jag sov alldeles för lite, vaknade för sent och inte fick i mig någonting på morgonen. Jag somade en stund på min väska under samhällskunskapen, som om jag inte låg efter nog i ämnet. Trots detta har det varit en fantastisk dag, jag har varit såå trött vilket har lett till att jag har skrattat till minsta grej, inte minst under min sugarrush (cola!) Slutsats; en dålig dag kan vända på tre sekunder med rätt sällskap. Puss!
/S

...

Och folk frågar mig varför jag tar såna konstiga bilder.
Jag svarar; vem tittar på något de har sett förut?

cat cat cat cat cat cat cat cat


sick sick sick sick

Jag håller på bli sjuk, inte bra. inte bra alls.

Schema 081017 :
9.00 Fredagspush med siri på sats
12.25 Första och sista lektionen för dagen - Svenska B
14.00 Plåtning med em (bananas!!)
17.00 (?) Kalas för dennis

Schema 081018:
7.00 Upp med tuppen och iväg till VH
12.00 (till forever) Plugga sam, sam, sam, engelska och svenska

Schema 081019:
Plugga, plugga och plugga.

Nej, att bli sjuk vore inget bra alls. MEN snart är det höstlov! Wohohohoho!

det där med att hålla sig till ämnet..

(jag pratar om ämnet ""så gott som gifta vid 16" med anton)

stephanie säger: man blir så himla instängd i sig och sitt förhållande, tycker det är skittrist
anton säger: jo
stephanie säger: jag vill inte umgås så mcket med min (framtida) kille förns jag är vigd
stephanie säger: och dessutom nu ska man ju vara ute och ha kul och inte binda upp sig och titta på sing along på lördagskvällarna
stephanie säger: alltså.. kortsagt, jag vill inte ha ett giftförhållande när jag är 18
stephanie säger: life's too short
stephanie säger: men fine dom som har det är säkert jättenöjda och glada med det dom har osvosv, kul för dom och sådär men det är helt enkelt ingenting för mig
stephanie säger: det här nagellacket är sämst
anton säger: XD

HAVE YOU HEARD ABOUT THE WORD?

HAVE YOU HEARD ABOUT THE WORD?
BBBBB-BIRDBIRDBIRD, THE BIRD IS THE WORD, BBBBB-BIRDBIRDBIRD, THE BIRD IS THE WORD, BBBBB-BIRDBIRDBIRD, THE BIRD IS THE WORD, BBBBB-BIRDBIRDBIRD, THE BIRD IS THE WORD, BBBBB-BIRDBIRDBIRD, THE BIRD IS THE WORD, BBBBB-BIRDBIRDBIRD, THE BIRD IS THE WORD, BBBBB-BIRDBIRDBIRD, THE BIRD IS THE WORD, BBBBB-BIRDBIRDBIRD, THE BIRD IS THE WORD, BBBBB-BIRDBIRDBIRD, THE BIRD IS THE WORD, BBBBB-BIRDBIRDBIRD, THE BIRD IS THE WORD, BBBBB-BIRDBIRDBIRD, THE BIRD IS THE WORD!

titta på family guy.

pointless is genious.

så, vad har jag gjort idag då? jag har varit ledig! Och då har jag jobbat med mitt projektarbete. Hela dagen. Det är först nu jag inser att jag har typ triljoner andra saker att göra. Blandannat samhäll, ojojoj massa i samhäll. Förutom att pillat med projektarbetet har jag räknat ihop hur jag ska spendera mina kommande pengar, jag har beställt kattlinser till en fotografering (som kommer bli så cool att jag nästan dör) och samtidigt som jag har gjort detta har jag totalt glömt bort att äta. Så när mamma frågade om vi skulle åka till mcdonalds så dog jag lite inombords och kände djup lycka och kärlek för min mamma. Så när vi kommer fram beställer jag värsta monstermealet via drive-throughn, kortsagt sitter jag och äter ett monstermeal från mcdonalds och borde plugga sam.

totally pointless monday. love it. amazing. genious. yeah

bananasandmilk. myjalbum.net /london


bananasandmilk.myjalbum.net/london

da da da da darling

JAG OCH SIRI VAR PÅ GYMMET I FYRA FREAKING TIMMAR IDAG!! HUR BIFFIGA ÄR INTE VI PÅ EN SKALA?

wa wa we wa

och egentligen så vill jag bara ligga i sängen och andas ikväll, pyssla med london bilder och få ogjorda saker gjorda. Men ikväll jobbar jag på coop, det gör jag imorgon också. Gosh, inget vila här inte. Troligen så åker jag och samma sällskap till örebro i helgen också. Jäklar, här går det undan!

Ay ya ya, youre talking WAY to much!


Themesong: Ashlee Simpson - Outta my head
London är helt fantastiskt, hade ett par fantastiska dagar med ett par fantastiska tjejer, men nu vill jag sova. Night!

heido sweden

BINE OCH EMMA ÄR HÄR, VI TITTAR PÅ FIGHTCLUB OCH MÅLAR NAGLARNA. ELLER DOM GÖR, JAG HAR PACKAT DET SISTA OCH FIXAT MED INLÄMNINGARNA AV LÄXORNA. ANYWAYS, NU DRAR VI TILL LONDON BITCHES!!!!

coco kitty cry


coco kitty cry


hello world

Så här sitter jag och pluggar småföretagande. Det här med positionering, differentiering, budget och företagsformer är inte alls så intressant som man kan tro. Annars så väntar jag på Astrid som ska modella för några kul bilder och taggar till för ikväll då systrarna U kommer hit, för tillsammans så ska vi ladda inför london! Mmhmhmmmmh! Flyget går från skavsta 06.45, vi åker härifrån vid 0400.. Jepp, this is going to be totaly awesome.

Men tills dess så ska jag förklara vilka intäkts- och kostnadsposter som kan tänkas uppstå när man startar eget företag!

adelinn knows how to totaly make my day

adelinn  säger: jag har bakat kanelbullar och druckigt riktigt varm chokla
adelinn säger: suck on that!

mamma mia i högtalarna and im good to go


Medans jag pluggar småföretagande, journalistisk analys, samhäll b, svenska och engelska (oj, så gott som alla ämnen!) så lyssnar jag på mamma mia och undrar vart dessa cupcakes tog vägen från födelsedagen. Hmm..

oh come on

det var väl inte bara jag som fick tårar i ögonen när fullsizen Whitney blev Americas Next Top Model?
Ne, trodde väl det. (:

RSS 2.0