sunday morning

sundaymorning: försov mig, way too much. Från klockan tolv till nu har jag städat, köket och kattungarnas space (euw) nu sitter jag och äter äckliga-grejer-som-jag-egentligen-inte-vill-ha-men-ändå-vill, ska tvätta, städa rummet och formatera datorn. Åh jag saknar min kamera också. Den är i spanien. Suck. /s

get some sleep

supersmart. Ska sova och lyssna på leslie hall. mmh!

quation

are you anybody's favourite person?

the present

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present"

if this silence takes you then i hope it takes me to


stupid pants

Idag har jag köpt sånadär tights-träningsbyxor. Ni vet såna där cameltoe byxor som man brukar se tanter kila runt i på typ friskispass odyl? Japp. Förutom ständig cameltoe check så känns det grymt töntigt, fel och dyrt. Jag känner att dessa går emot mina princpiper samtidigt som jag sviker mina mjukisbyxor. Hm. Vet inte om jag bör lämna tillbaka dessa byxor eller om jag borde ge dem en chans. Svårt dehär. Fast även om jag skulle lämna tillbaka dem skulle jag sörja extremt, dessa byxor är galet sköna och flexibla. Hm..

gym

Jag kom 45 minuter sent till jobbet idag. Jag lovar att jag får kicken snart, jag är så inte på plus längre. Anyways. Jag tränade igår! Första gången under augusti månad (inte likt mig) och åh vad skönt det var. Att ta i så hårt att man får blåsor i händerna, att känna att andetagen inte räcker till, och om man tar i lite till så kan man göra vad som helst. Idag har jag träningsvärk i benen, och jag ser fram emot att ta mig dit imorgon!

/s


emma

"... och bine har ätit marabo som rev henne i halsen så hon har rätt ont nu"
emma 29/8-08


birthday kid

Jag fyller år om precis en månad. Jag vill ha följande: fotoböcker (av Annie leibovitz bland annat), tidningar, ett nytt jobb, pengar, ett objektiv, en extern blixt, fotoframkallning-presentkort, ramar, böcker, te, bra filmer (jag gör en lista) träningskläder och skor, normala skor, finskor, nagellack, armband, guldiga örhängen, engångskameror och redbull.

dedication to jay


Brev till Jay, 1.0.

Sverige är inte något vidare kul just nu. Vädret är förbannat kallt och solen går ner vid åtta tiden. Lite senare kanske. Jag började skolan (sista året, ahh!) den 26, har få men intensiva kurser. Det är småföretagande, samhällskunskap b, svenska b, journalistisk analys, foto b samt engelska c. Allting är nytt förutom svenska, däremot  så har vi en ny lärare i det ämnet, han lesbar och tycker redan att jag är cool. Vi slutar klockan tre varje dag och har många fria timmar pga projektarbetet. Awesome. Kattungarna har blivit så stora nu, de springer runt, bråkar och gör allt för att få se resten av världen, speciellt Kat. Hon krigar för att få äta brödsmulor under matbordet. Jag ska visa bilder snart, men nu är kameran i spanien med föräldrarna, plus att datorn är paj. Helt paj nu, lagom kul. Jag och jocke gör vårt bästa för att rädda den men ja, vi får väl se hur det går.

Hm, what else.. Önskar att jag hade några chockerande nyheter, typ att jag var förlovad eller väntar barn, eller ska flytta eller något sånt men tyvärr. Det är skola och jobb och mer dramatiskt blir det tyvärr inte. Har du något drama på Hawaii? Vem har hånglat med vem och vilka förlovade sig första veckan?  Jag saknar dig, ska ordna webcam och då får vi stämmma internet get-togheters. Typ som teparty fast på 11061 kilometers avstånd.

number one

Detta kommer bli en ascool blogg med ascool text och ascoola bilder. Som vanligt alltså, fast bättre. Mer engagemang och sådär. ROAR IS SOO LAST YEAR, CHESTNUTS IS SOO TOMORROW.


RSS 2.0